Gåholdet:

Trænere: Erik Nielsen

Gåholdet henvender sig til folk, der har haft en skade og skal i gang igen samt til de personer, der bare ønsker at gå en tur i rask tempo.

Vi starter altid med at gå ca. 5 min i roligt tempo som en form for opvarmning. Derefter vil tempoet veksle mellem gang i forskellige tempi, så vi får pulsen op og ned igen.

Alle 3 træningsdage, vil vi prøve at gå ca. 60-70 min. Dette vil svare til 6-7 km.

 

Hold A

Trænere: 
Helle Bech

Hold A er for dig, der gerne vil i gang med at løbe.

 

Vi har fokus på: Styrketræning, koordinationsøvelser, balance, fælles øvelser/lege, gang, udstrækning, smidighed og ikke så meget løb.

Vi bygger stille og roligt styrke og kondition op, så din krop bliver klar til at kunne løbe.

Vores udgangspunkt er området ved hallen, ved P-pladsen og ved græsplænen.

 

Programmet tager udgangspunkt i, at du ikke er vant til at løbe, og der veksles derfor mellem løb og gang i hele perioden.

Programmet er et forløb på 10 uger, juni-aug. Målet er, at vi i august kan løbe 5 km med indlagte gåpauser. 


Fra september pudser vi formen af, nogle vil kunne rykke videre til hold B og andre vil kunne forbedre styrke og udholdenhed ift. nyt 5 km program.

Se hold As program
her.


 

Hold B
Hold B henvender sig til øvede løbere med en kombination af løb og gang. På dette hold skal du kunne løbe 15 min uden pause, da det er det, vi start op med at løb i vores løbeprogram. 

Tirsdag og Torsdag vil vi ligge på omkring 5-8 km på ca. 60 min.

Om lørdagen vil der være lidt længere distancer, hvor vi kan komme op på ca. 9-12 km på omkring 70-90 min.

Man løber aldrig alene, så uanset om du løber i et langsomt eller et lidt hurtigere tempo, vil vi gøre vores bedste for, at der er en træner, som følger dig.

Se hold Bs program her.

 

Hold C
 

 

Hold C er for dem, der gerne vil løbe længere ture i et moderat tempo.

Hovedparten af træningen vil blive tilbagelagt i langsomt til moderat tempo, hvor 80 procent af træningspassene vil være i et langsomt/moderat tempo, og en mindre del af træningen i lidt hurtigere tempo.

Om tirsdagen vil vi lave intervaltræning, og om lørdagen vil vi løbe længere rolige ture af varighed mellem 75-120 min.

Vi er delt op i mindre grupper ud fra det tempo, hvor man passer ind, da vi har det motto, at man aldrig løber alene. Der vil derfor altid være en træner der følger dig.

Se hold Cs program her

Tølløberne - Det er en løbeklub........... opdateret 17-09-2020